Prenos čísla do Orange cez E-shop? Nikdy viac.

Autor: Matej Kučera | 27.8.2014 o 10:29 | Karma článku: 5,35 | Prečítané:  2365x

Bežný človek by si myslel, že ak chce operátor získať zákazníka od konkurencie, spraví všetko k zákazníkovej spokojnosti. V tomto prípade to však neplatí.

Píšem však v mene mojej mamy, s ktorou už dva mesiace riešim prenos, ktorý mal byť hotový, podľa ich prvotných slov, do maximálne 14 dní.

Všetko sa to začalo v júni, keď mame končila viazanosť a chcela si zobrať čo najvýhodnejší program. Nakoniec sa rozhodla prejsť do Orange, vybrala si program Kengura 30, keďže jej išlo o neobmedzené volania. Na stranu Orange sa prikláňala z viacerých dôvodov. Cez E-shop mala získať bonus 150 € na 30 mesiacov, takže za paušál mala mesačne platiť o 5 € menej. Okrem toho mohla odporučiť kamaráta, ktorý taktiež získal 5€ zľavu na 30 mesiacov a prvá faktúra mala byť zadarmo. No a v neposlednom rade aj sila pokrytia, ktoré Orange má v oblasti, kam mama často chodieva. Rovnako bola lepšia aj dotácia zariadení.

Do toho obdobia som sa pýtal námatkovo na rôznych predajných miestach, ale aj telefonicky u operátora na dĺžku prenosu. Všade mi bolo povedané to isté: Cez predajné miesto trvá prenos 5 dní, cez E-shop zhruba 14 dní. Ok, ideme do toho.

04.07.2014 som vypísal objednávku, uplatnil zľavu a odporučil kamaráta. 10.07.2014 prišiel kuriér so zmluvou a zariadením. Všetko sa podpísalo a kuriér nám oznámil, že máme 7 dní na odstúpenie od zmluvy. A potom sa začali problémy.

Všimol som si, že karta má iné telefónne číslo. S mamou sme zavolali do Orange, aby sme sa uistili, či ide len o dočasné číslo. Bolo nám povedané, že áno. Následne nám ale bolo oznámené, že prenos potrvá 14 dní od podpisu zmluvu (a nie od objednania, ako to bolo hovorené), pretože podľa zákona musí E-shop čakať 14 dní, či si to zákazník nerozmyslí a až potom sa prenos zrealizuje do 3-4 dní. No a najväčší šok prišiel, keď nám povedala, že službu sa na SIM karte aktivujú a my môžeme veselo využívať dočasné číslo. Na čo sme jej povedali, že chceme naše číslo a nie dočasné. Takže z mesačnej faktúry zadarmo sa stala v podstate dvojtýždenná. Ak sme chceli, mohli sme ísť stornovať túto zmluvu a ísť to poriešiť nanovo cez predajňu, kde by ten prenos trval kratšie. Ale to by sme pravdepodobne prišli o 150 € bonus a museli by sme čakať v radách, tak sme si nakoniec povedali, že tých 14 dní vydržíme. Mimochodom, SIM karta je doteraz pekne zabalená.

14 dní prešlo a nič sa nedialo, tak som 29.07.2014 (19 dní od podpisu zmluvy) volal do Orange, že čo sa deje. Pán na call centre mi povedal, že ešte musí prísť kuriér so zmluvou o prenos a potom by do 3-4 dní mal prenos prebehnúť. 

Takže keď si to zhrniem: Zo začiatku tvrdili, že prenos cez E-shop (od objednania) potrvá 14 dní. Potom zrazu, že 14 dní od podpisu zmluvy. Keď sa neodstúpilo, do dvoch dní mal prísť kuriér so zmluvou o prenos, ktorý sa mal zrealizovať do 3-4 dní. Takže zo 14 dní sa stal takmer celý mesiac, čo nám ale nikto nepovedal.

Keďže kuriér už mal dávno prísť (najneskôr 26.07.2014, ale keďže to bol víkend, tak 28.07.2014) zamestnanec na call centre mi poradil, aby sme dali sťažnosť. Tú sme dali 31.07.2014 so žiadosťou o storno zmluvy, nakoľko nám neboli poskytnuté korektné informácie pred podpisom zmluvy a nebola dodržaná lehota zo strany Orange. O deň neskôr prišiel kuriér (týždeň neskôr, ako mal), avšak odmietli sme prevziať a podpísať zmluvu (odvtedy tu bol ešte trikrát), pretože už bola podaná reklamácia.

04.08.2014 volala mame zamestnankyňa zo spoločnosti Orange. Pýtala sa, že prečo sa jej vrátila zmluva. Mama jej vysvetlila situácia a zamestnankyňa jej povedala, že po 24 hodinách môže ísť na predajné miesto vrátiť zariadenie, zrušiť zmluvu a budú jej vrátené peniaze. Na predajné miesto sme sa vybrali 06.08.2014 ráno. Tam nám však povedali, že sa im nič také nedá spraviť, lebo už prešla lehota 14 dní. Aj  keď volala na číslo, z ktorého sa volalo mojej mame, nič sa nevedelo zistiť. Okamžite som volal do Orange, kde sľúbili, že budú problém urgovať.  Zároveň sme napísali druhú sťažnosť. 

Dnes, 27.08.2014, sme konečne dostali odpoveď od Orange. Napísali, ako si cenia záujem riešiť problém. Avšak keďže sa moja mama v rámci lehoty neodhlásila, nemá na to už nárok (takže my musíme dodržiavať lehoty, ale oni nemusia). Zároveň sa nám veľmi ospravedlňujú, ak nám boli podané neprávne informácie na predajných miestach, alebo od kuriéra. Žiaľ, toto nemôžu objektívne preveriť. Naša sťažnosť bola neopodstatnená.

Vyjadrili sa aj k hovoru zo 04.08.2014, kde nám zamestnankyňa mala zrušiť zmluvu. Ich odpoveď bola:,,Z našej strany sme si vypočuli hovor zo 04.08.2014, ktorý ste uskutočnili s operátorkou. Po jeho vypočutí konštatujeme, že zo strany operátorky Vám boli poskytnuté nesprávne informácie, za čo sa Vám úprimne ospravedlňujeme." Ich kompenzáciou je dobropis z prvej faktúry (išlo o sumu 9€, keďže sa započítavala viacero ako 30 dní). A po úspešnom prenose nám ponúkli zľavu na 2x50%. 

Nechcem nikomu nič zlé, ale najviac nás naštvalo, že keď nám poskytla ich operátorka nesprávne informácie, stratili sme čas v predajni a z ich strany nám dali ,,úprimné ospravedlnenie." Jasne sme im napísali, že jediné pre nás uspokojivé riešenie je rozviazanie spolupráce, ale oni nám začínajú ponúkať iné možnosti (a ešte k tomu pripíšu, že veľmi radi doriešia situáciu k našej spokojnosti.)

Takže ak nechcete stratiť nervy a čas, neodporúčam riešiť prenos do Orange cez E-shop. Ak by s nami normálne rozviazali zmluvu a priznali si chybu, nič by som nepovedal (a ani nenapísal). Ešte to bude mať pokračovanie, po čase napíšem, aké. Mama je rozhodnutá s nimi rozviazať zmluvu a prípade potreby je rozhodnutá to riešiť cez Štátnu obchodnú inšpekciu a súdnou cestou.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?